În primul rând, să începem cu o introducere rapida despre modul în care Google și alte motoare de căutare funcționează.
Primul lucru pe care ar trebui să-l realizați despre Google este că Google nu este de Internet. Doar pentru că site-ul dvs. Nu apare pe Google, nu înseamnă că nu este pe Internet. Site-ul dvs. Poate fi publicat în direct pe Internet fără a fi afișat în rezultatele de căutare Google pentru un anumit cuvânt cheie.
Modul în care Google și alte motoare de căutare afișează site-urile web este următorul: Google are sisteme informatice automate care funcționează dupa un anumit algoritm si vizitează în mod aleatoriu site-urile de pe internet, realizează instantanee ale fiecărei pagini și le trimite într-o bază de date masivă.
Ca parte a realizării unui instantaneu al fiecărei pagini Web, sistemul Google citește fiecare cuvânt și alt conținut de pe o pagină Web (precum fotografii, clipuri video, fișiere audio etc.) pentru a determina obiectul specific al paginii.Google utilizează aceste date colectate pentru a determina ce pagini web să afișeze, și în ce ordine, o anumită căutare de cuvinte cheie.
Cu alte cuvinte, algoritmii de calculator ai Google determină dinamic ce pagină Web de pe Internet este cea mai relevantă pentru un anumit cuvânt cheie sau o frază de cheie și o afișează mai întâi. Apoi afișează a doua pagină cea mai relevantă, și așa mai departe. Lista rezultată de pagini web este cunoscută ca o pagină Search Engine Results Page (SERP).
Un SERP poate fi format din mai multe secțiuni:
Secțiunea de sus constă de obicei din 3 sau 4 anunțuri text plătite care se referă la cuvântul cheie folosit pentru a efectua căutarea
Dacă Google crede că utilizatorul este în căutarea unei afaceri locale în apropiere, va adăuga o secțiune de mai jos anunțurile plătite numit Local Map Pack
Secțiunea principală din mijloc constă în listarea „organic” (neplătit) a paginilor web care sunt relevante pentru cuvântul cheie folosit pentru a efectua căutarea